אם אני אגיד לכם שבזכות הכתבה הזו יהיו לכם רעיונות חדשים ותייצרו תהליכים יצירתיים ללקוחות שלכם שיגדילו לכם את ההכנסות באופן משמעותי?
או שאגיד לכם בואו לקרוא את הכתבה על נושא המכירות מאז ועד היום?
מתי תעדיפו להמשיך לקרוא?
כנראה שבחלק הראשון.
אז למה כל כך הרבה עסקים ממשיכים לדבר רק על המוצר שלהם?
עולם המכירות השתנה בשנים האחרונות. ועדיין הרבה מאוד עסקים ממשיכים לדבר ללקוחות בשפה של פעם. קוראים לזה השפה המוצרית
פעם כשהיו באים לקנות מוצר בחנות היו שואלים מזה עושה? ואז המוכר היה אומר המוצר הזה מכבס והמוצר הזה מרתיח מים וכו'. ככה העסקים מכרו למשל ג'ילט מכרה סכיני גילוח.
אח"כ דיברו על היתרונות בין המוצרים השונים זוכרים פתאום הייתה מערכת עם חמישה דיסקים במקום דיסק אחד?
עם השנים נכנסו מתחרים נוספים לשוק ואז לכל מוצר יש מתחרה אז עברו לדבר על רגשות. למכור חוויות. מה נרגיש? איך זה קשור לאושר? כל הזמן הדגישו לנו כמה הרגשות החיוביים תלויים ברכישה והשפה המוצרית הפכה לשפת הרגשות. אם ניקח לדוגמא את עולם הרכב, היו מציבים בחורות יפות ליד משהו ברכב יוקרתי, שמשדר תחושה של הצלחה שבמידה ויהיה לו את הרכב הזה הרבה בחורות יהיו סביבו והוא יהיה מאושר, אותו דבר לקחו גינס ובחורות יפות שפירסמו אותו והתחושה היא שאם יהיה לי את הג'ינס הזה ארגיש יפה רזה וכו'.
היום העולם השתנה מעבר לכך ששפה מוצרית כבר לא רלוונטית המון שנים, גם הרגשות היום כבר בצד כיוון שאנחנו בעידן השפע. יש המון אפשרויות, ולכן צורת המכירה של פעם על הסבר של המוצרים או מכירה של הרגשות כבר ממש לא רלוונטית כי כל אחד מהמתחרים יכול לענות על הצורך של הרגשות והמוצר שאני מחפש.
ולכן מה ימתג ויבדל אתכם מאחרים?
העידן היום מחפש זהות למוצר דרך התועלות!
אנשים רוצים לדעת מי משתמש בזה גם כן ומה יצא להם מזה.
קחו את הדוגמא הקודמת של ג'ילט: אם פעם מכרו סכין גילוח וההבדל מאחד לשני, היום הם מוכרים שמסי ופדרר מתגלחים עם הסכין, אם מסי ופדרר מתגלחים עם הסכין סימן שזה הסכין הטובה ביותר. הפרסומת האחרונה דיברה על אבא שנולד לו ילד, ובכך שלילד יהיה נעים המגע של האבא "עור לעור" כלומר מכרו את התועלת של BABYFACE תרתי משמע. כבר לא דיברו בפרסומת על הסכין אלא על מה יצא לאבא שהילד שלו יגיח לעולם ויעשה איתו "עור לעור" ויהיה לו נעים, מה שיקנה לו תחושת ביטחון בעולם.
לפניות בווצאפ: 0545305172