‏חשיבת ״מוכר״ לעומת חשיבת ״קונה״ ואיך לנצל את זה בכל סיטואציה בחיים?

הרבה חושבים שמכירות זה רק לאנשי מכירות.

אני שומעת לא פעם את הסיפור “אני לא יודע למכור”, “אני לא טוב בזה”, “אני לא דברן גדול”, “אני לא דוחף”, “אני לא שקרן”, “אני לא פושר”, “אני לא גנב” (כן גם זה היה) ועוד. תבינו כמה סטיגמות קיימות סביב המילה – מכירות.

אז בואו אני אספר לכם משהו –

מהרגע שאתם קמים בבוקר אתם מתחילים למכור. אתם מוכרים לילד שלכם איך להתלבש, מה לאכול, לצאת מהר מהבית. אתם מוכרים בעבודה לאנשים שאיתם אתם עובדים. אתם מוכרים בדייט לבחורה או לבחור שממולו אתם יושבים. אתם מוכרים בראיון עבודה את מי שאתם ולמה אתם מתאימים לתפקיד הזה. קיימת טעות אופטית שמי שצריך לעסוק במכירות אלו רק אנשי מכירות. מנהלת משאבי אנוש בטוחה שלא צריכה למכור, אך מה קורה כשהיא צריכה למכור את העובד שקיבלה עכשיו למעביד שלה.
היא צריכה למכור לעובד את העובדה שלא יקבל את העלאה במשכורת, היא רוצה למכור לחברה שלה למה לדעתה הבחור שפגשה מתאים לה וכדאי שיפגשו. ובעלה? גם צריך למכור לה, למה היום לא ייקח אותה למסעדה למרות שאין מונדיאל.
כל האירועים האלו הם אירועי מכירות.
אז אם כולם עוסקים במכירות כל היום למה אנשים כל כך מתנגדים לעצם המחשבה למכור?

בוא נבין רגע מזה בכלל מכירות?

לדעת לעורר צורך במקום שאתם מזהים שקיים צורך.
מה שאומר שכדאי לדעת לקחת את הכישורים שלכם ולשים אותם על השולחן.
לקחת את החסרונות שלכם ולשים אותם במקום שהם צריכים להיות – לא להיות.
כאנשים אתם צריכים לבחון איך מתנהלות מערכות היחסים שלכם, האם אתם מטפחים את הטוב ומציגים אותו החוצה?

אז למה מכירות היא מילה כל כך גסה?

חלק אומרים שבשביל למכור צריך להתחיל לשכנע, ולמי יש כוח ללחוץ ולרדוף אחרי אנשים לשכנע אותם? התחושה שצריך לשכנע כבר עצם המחשבה מעייפת. אם ניקח את המילה לשכנע ונחליף במילה להעביר מסר = להשפיע התחושה מתחלפת מעייפות לשליחות. כשמבינים שהמידע שיש לכל אחד ממכם כל כך חשוב עבור הצד השני תרצו להעביר את המסר בדרך הכי טובה, ובדרך תוכלו להשפיע על חייו. אם כך הדבר המיקוד הוא לא בכם, אלה בכמה טוב יצא להם ממה שתציעו להם. אם הייתם יודעי שיש תרופה חדשנית שיכולה לעזור למשהו קרוב לא הייתם פועלים בכל הדרכים להשפיע על חייו?
כן, הייתם מוכרים לו.

חלק אומרים שמי שעוסק במכירות הם אנשים מקצוענים שיודעים לדבר יפה עם לשון חלקלקה. אך מתי פעם אחרונה הסכמתם לקנות ממשהו כזה? להפך הם אלו שעושים שם רע לעולם המכירות. אפשר לומר שהם אנשי המכירות הפחות טובים גם אם הם מוכרים רוב הזמן. כמה פעמים קניתם דווקא מאלה שהרגשתם שבכלל לא מכרו לכם?
מי שיודע לשאול את השאלות הנכונות, להקשיב לאדם שממול, למה שחשוב לו, להראות לו את התועלות שיצא לו מזה, ולהוביל אותו למה שהוא צריך ורוצה – זוהי אומנות.

מכירים את התחושה שאתם מתיישבים לעבוד אך המחשבה שרצה בראש שעכשיו צריך להוציא שיחה למשהו ולהתחיל לשכנע אותו ועצם המחשבה כבר עולה התחושה שזה מתיש. מה הסיכוי שהשיחה תיהיה אפקטיבית? ואם מדובר בהוצאת שיחות ברצף אז מה הסיכוי שהם יהיו בקצב גבוה ויעיל?
מה הסיכוי בכלל לסגור עסקה עם תחושה של תשישות וכבדות סביב כל העניין?
הרי בסופו של דבר כשנסגרת עסקה איך אתם מרגישים תשושים או מלאי אנרגיה ודרייב מטורף?
התשובה כנראה ברורה – אנרגיה.
האם מכרת לבוס שלך שיעלה לך את השכר או שהוא מכר לך למה לא כרגע?
חשוב שתזכרו – תמיד מתקיימת מכירה.

רק תבחרו באיזה צד אתם רוצים להיות בצד הקונה או בצד המוכר?

לקהילת הפייסבוק שלנו

לפניות בווצאפ: 0545305172

להצטרפות לניוזלטר 

רוצים להישאר מעודכנים ולקבל המלצות למייל שלכם? זה המקום להירשם:

שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email

רגע, יש לי הצעה בשבילך

קלפי מחסומים למיומנויות מכירה קלות עם 24 התנגדויות נפוצות + דרכים יצירתיות לחציית ההתנגדות רק ב-79.90 ש"ח